15 Ekim 2009 Perşembe

Yerli Malı Haftası


Milli Takımın başına yerli hoca mı gelsin, yabancı hoca mı? Bugünlerin en popüler konusu hakkında benim de bir görüşüm var. Bu soruyu soranın da, cevaplayanın da, bu konuda gündem yaratanın da zeka konusunda sıkıntıları olduğunu düşünüyorum.

En çok da bu soruya yerli hoca gelsin diyenlerin. Sanki Morinho, Capello, Lippi, Wenger....daha bir sürü isim sayabilirim ki gelecek olsa hala yerli hoca gelseydi daha iyi olurdu diyecek. Ya popülist bir yaklaşım, ya da bizi en iyi bizim dilimizden anlayan anlar gibi sığ bir düşünce.

Globalleşen bir dünya düzeni içerisinde yabancı futbolcu sayısının kısıtlanması gibi bir de Milli Takımın başında yerli hoca olmalı lobisi yapılıyor.

Bu lobinin eskilerde kalan bir üst basamağı nedir biliyor musunuz? Eskiden çok söylenirdi, Trabzonspor'un tekrar ligde iddialı olması için kendi şehrinin insanlarını oynatması gerekir diye. Hayallerde tüm takımın Trabzonlu olması, olmadı Karadenizli olması vardı. Trabzonspor özüne dönsün ancak öyle tekrar başa güreşir denirdi.

Bir üst basamağa daha geçelim: Bir büyük takımdan diğerine geçenlerin aslında ben küçüklüğümde Galatasaraylı'ydım, kundakta bezim sarı larcivertti, damarımı kessen siyah beyaz akar seviyesi. Bu da bizden olsun mantığına karşı yamanma içgüdüsü.

Yerli iyidir, kendi insanımızın elin adamından neyi eksik, aman bir gruba dahil olalım yoksa dışlanırız, biz aslında senelerdir bu camianın insanıyız vesaire vesaire...

Ben ilkokudayken yerli malı haftası vardı, zorla okula yerli malı olup olmadığını bilmediğimiz muzları götürürdük. Sonradan anladık ki onlar aslında çikita muzdu.

"Yerli malı yurdun malı" günleri artık çok gerilerde kaldı. Bir taraftan dünya insanı olmaktan bahsederken, nedir bu sığ tartışma konusu anlayamıyorum, anlamlandıramıyorum. Bu mudur bizim futbol vizyonumuz?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder