27 Ekim 2009 Salı

Nike vs. Adidas: Futbolda Marka Savaşları



Dünya futbolu aslında sportif bir mücadeleden markalar arası savaşa yıllar önce döndü. Kuşkusuz bu savaşın bayraktarlığını yapan iki marka spora en yakın olan Nike ve Adidas.

İki firmanın sponsor olduğu oyuncuların listesine Adidas ve Nike linklerinden wikipedia'dan ulaşabilirsiniz. İki markanın başını Nike için Cristiano Ronaldo ve Ibrahimovic, Adidas için Messi ve Kaka çekiyor.

Marka savaşları öyle bir hale geldi ki 98 Dünya Kupası'nda sara krizi geçirdiği ileri sürülen Ronaldo Milli Takı sponsoru Nike'ın baskısıyla zorla final maçına çıkarıldı. Sponsorların bu kadar etkin olduğu bir dönemde artık takıma sponsor olmak birşey ifade etmiyor. Çünkü rakip o takımdaki bir futbolcuya sponsor ise basın önünde futbolcunun arkasında fonda kendi logonuz kaybolurken rakip markanın ismi ve logosu tişörtünün önünde kocaman ekranı kaplayabiliyor.

Sonuçta marka savaşları futbolu bu kadar üst düzeye getiren ancak marka savaşları artık fakirin eğlence kaynağı olan futbolu onların elinden alan ve zenginlerin, elitlerin sporu haline getiren en önemli unsurlardan biri.

Futbolun zenginlerin sporu haline dönüşümünü önümüzdeki günlerde yazacağım, şimdilik bu konuda en büyük etkenlerden biri olan Nike ve Adidas'ın adını anıyorum sadece.

Marka savaşları biz futbol aşıklarını tribünlerden uzaklaştıran, firmaların futbolu keşfetmesiyle onu ulaşılmaz kılmaya başlayan en önemli etken oldular. Ortalama bir Türk vatandaşının Şampiyonlar Ligi, Premier Lig, TSL hatta Bank Asya dahil birçok futbol maçını izleyemediğinin farkında mısınız?




2 yorum:

  1. merhaba, marka temsilcilerini yanlış belirtmişsiniz.Tam tersi Messi ve Kaka adidas'ın, Cristiano Ronaldo ise Nike'ın temsilcisidir.

    YanıtlaSil
  2. haklısın bazen hızla birşey yayınlayınca yanlışlıklar oluyor kusura bakma:-(

    YanıtlaSil