23 Ağustos 2009 Pazar

Denizli Gitsin Manisalı Gelsin



http://www.keyifarasi.com/ adresinde yazdığım yorumu aynen paylaşıyorum. Konu Mustafa Denizli'nin üçüncü haftada ipinin çekilmesi. Geliş şekline ben de karşıydım ve daha önceden yazdım da. Ama bu Denizli'den çok yönetimin eleştirilmesi gereken bir konu.

Keşke Ertuğrul Sağlam'a 4-5 sezonluk bir planla gelip sahip çıkabilselerdi. Benim altını çizmek istediğm konu şu: Ülkede herşey teknik direktöre yükleniyor. Beşiktaş'a son 10 senede kaç teknik adam geldi? Daum niye Fenerbahçe'den gönderildi? Gerets, Tigana kötü teknik direktörler miydi? Fatih Terim, Şenol Güneş ve Mustafa Denizli için de şunu gayet gönül rahatlığıyla söylüyorum: Kişi olarak sevmeyebilirsiniz ama her üçü de futbol kafası olarak Türkiye'nin her kulübündeki yöneticilerden çok daha çağdaş ve ilerideler.

Gelelim Beşiktaş'ın sorununa. Beşiktaş'ın bir numaralı sorunu yönetim zaafiyetidir. Günü kurtarmak üzerine kurulu bir yönetim anlayışıdır. Zaten bu anlayış değil midir Yusuf'u Beşiktaş'a getiren (Yusuf'un olgunluğunu ve gayretini de takdir ediyorum sorun onu kurtarıcı olarak getiren zihniyet)? Beşiktaş camiası olarak yönetimde İbrahim Altınsay gibi futbolu bilen, Hüsnü Güreli gibi futbolda ekonominin kitabını yazmış adamları görmek istemiyor musunuz?

Benim söylemek istediğim esas şey bu. Yoksa bugün Denizli gider yarın Manisalı (Ersun Yanal)gelir ama hiçbir şey farketmez. Beşiktaş yönetimi Ersun Yanal'a Trabzonspor'da yaşadıklarından farklı bir şey mi yaşatacak? Broos'un çok mu fazlası var Ersun Yanal'dan, peki Trabzonspor yarın Broos'u gönderirse bunun hesabını kim soracak. Bu kadar mı günlük yaşanıyor bu ülkede?

Sezon başlamadan bas bas bağırıyor Fenerbahçe ve Galatasaray bu sezon kafaya oynayacağız diye. Bunu Beşiktaş yönetimi göremiyor mu? Bu iş geçen sene iki kupa aldıkla olmuyor ki. Bir takımın istikrarı olmalı. Geçen sezon Fenerbahçe yönetimi 5 sezonluk istikrarı bozdu gördük ne hallere düştüğünü. Artık futbol kamuoyu ve taraftarlar şunu kabul etmeli. 5 sezonda bir iki şampiyonluk ve bir iki ikincilik bir başarıdır ve hiçbir teknik direktör başarısız geçen bir sezon içerisinde ya da sonrasında gönderilmemelidir. Bir sezonla hüküm verilemez. Bunu Arogones için bile söyleyebilirim (Lorant için değil ama). Eğer o sezon bir başarısızlık varsa yönetimlerin ve teknik adamların yapması gereken hemen bir sonraki sezonun hazırlıklarını yapmaktır.

Mustafa Denizli'yi eleştireceksek burada eleştirebiliriz. Sanki o da yönetimle birlikte yatmış gözüküyor. Yazın sivrisinek saz kışın davul zurna az muhabbeti onu da etkilemiş olsa gerek ki yönetimi bu konuda uyandıramamış. Ya da uyanacak kapasitede yönetim zaten yok.

Son Not: Aşağıda önerdiğim yazıları okursanız bir sene önce ne dediğimi de anlarsınız. Aslında çevirip çevirip aynı yazıları yazıyorum ama okuyan yok. En azından bir futbol kulübünün yöneticisinin okuduğunu hiç zannetmiyorum.



İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar:
Gerçek Beşiktaşlı Nasıl Durmalı?
Başarı Kıstası
Mustafa Denizli Şampiyon Yap Bizi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder