31 Temmuz 2009 Cuma

Rahat Uyu Robson



Aceto'da Bobby Robson başlıklı yazıyı okuyunca aklıma geldi ki bu adam sadece Ronaldo'nun Compostella karşısında rakibin yarısını çalımlayıp attığı muhteşem gole şahit olmamıştı teknik direktörlük hayatında.

Bu golden ne kadar zevk aldıysa 1986 Dünya Kupası'nda çeyrek finalde Maradona'nın ayağından yedikleri gol de çok daha fazla yıkıcı bir durumdu. Tanrı'nın eli ve ayaklarıyla attığı ve 2-1 biten maçtan sonra ilk gol için şu sözler döküldü dudaklarından: "Sadece takımın yarısını geçip turnuvanın en güzel golünü atan tek bir oyuncu vardı karşımızda".



O günün İngiltere'si şampiyonluğa uzanabilecek bir Milli Takım'dı. Ama Maradona söktü aldı bu şansı İngilizler'den. Eliyle attığı gol için tepkisi de yine kendi ağzından şöyle olmuştu: "Eliyle attığını anında fark etmiştim, ama ilk birkaç saniye paniklememiştim. Sonra herkesin, bu arada hakemle yan hakemin de orta saha çizgisine doğru koştuğunu gözlemledim. Kahretsin, görmemişlerdi. Sonra birden uyandım. Bu, gol demek oluyordu. 1-0 yenik durumdaydık. Ve hakemler de golü vermişlerdi."

Velhasıl bu büyük futbol adamı yıllar sonra Barcelona teknik direktörü iken efsanevi bir golü Ronaldo attı. Bu sefer sevinen tarafta Robson vardı. Ama Maradona'nın eliyle attığı gol her zaman için burkan bir anı olarak kaldı hafızasında.

Son dönemleri oldukça üzücüydü ama benim hafızamda o kır saçlı sevimli adam olarak kalacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder