27 Aralık 2009 Pazar

Son On Yılın Türk Oyuncular Karması

Son on yılın yabancılar karmasına ciddi eleştiriler almıştım. Türk oyuncular için de gelecektir. Ben Türk futboluna en çok damga vuran oyuncular arasından yaptım seçimlerimi. Mesela Rüştü yerine şu an ki formunu göze aldığımda Volkan ya da Sabri yerine Gökhan Gönül'ü oynatmak daha doğru olur.



Ama geride kalan on seneye baktığımda sahada yeralan kadro ben de en çok iz bırakan takımın kadrosu. Bu yüzden ağırlıklı olarak 90'lı yıllarda karmayı hakeden ve 2000'lerin başında futboldan yavaş yavaş uzaklaşan ya da o yıllardaki form grafiğini sürdüremeyen oyuncular da pek yeralmadı takımda.

E o zaman Rüştü diyenleri duyar gibiyim. O farklı: hem 90'larda hem de 2000'lerde tartışmasız Türkiye'nin bir numarasıydı son birkaç yıla kadar.

Teknik adam mı? Ben son on yıla damga vurmuş bir isim bulamadım. Önce Şenol Güneş, biraz Denizli ve son yıllarda tekrar Terim...Ama en spektaküleri Ersun Yanal. 2003-2004 sezonu ve o yıl UEFA Kupası'ndaki Gençlerbirliği son on yılda izlediğim en iyi takımlardan biriydi. Sonrasında kariyeri üzerine yapılan tartışmalarla en spektaküler ödülünü veriyorum kendisine.

9 yorum:

  1. vallaha form durumu, istikrar falan tamam da Sergen gibi bir yetenek her türlü yer almalıydı bence.

    YanıtlaSil
  2. Tamam katılıyorum da Sergen de 90'ların adamı daha çok. Hem futboluyla hem de yaptıklarıyla. Sergen hiçbir zaman uluslararsı düzeyde damga vuramadı Türk futboluna. Ha yetenekten bahsediyorsak gelmiş geçmiş en iyi onbirin oyuncularındandır kabul ediyorum

    YanıtlaSil
  3. Emre'nin Türkiye'de 2000'li yıllarda nasıl bir başarı sağladığını açıkçası merak ettim. Bu sezon dışında Emre top oynamadı ki. Bu sezon oynadığı futbol da, vasatın üstüdür

    YanıtlaSil
  4. Emre 2002'de de 2008'de de vardı. Inter'de oynamak hiç de fena bir kariyer olmasa gerek. Recoba Uruguay için ne ise Emre de Türkiye için odur son on yılda futbol anlamında. Emre'nin yerine koyacak bir isim önerisi var mı bulunduğu bölgede.

    YanıtlaSil
  5. Benim tercihim Arda'yı o bölgede oynatıp, Hasan Şaş'ı sağa koymak olurdu

    YanıtlaSil
  6. sabri nedir ya - gökhan gönül varken?

    YanıtlaSil
  7. gökhan mı sabri mi: gökhan
    son on yıla bakınca: sabri
    gökhan daha Milli Takımda birşey yapmadı. Fenerbahçe'de de şampiyonluk göremedi.

    YanıtlaSil