20 Aralık 2009 Pazar

Futbol Gayleşir mi Yoksa Bir Türk Takımı Şampiyonlar Ligi'ni Kazanır mı?


Futbolda homoseksüel futbolcular üzerine çokça yazılar yazıldı. Hatta benim bir yazım da samimiyetsiz olduğum ya da gizli homoseksüel olduğum yönünde yorum almıştı.

Futbol doğası gereği fazlasıyla maskülen bir spor. Tabi bu benim görüşüm. Eğer feminen olsaydı bugün bayan futbolunun çok daha farklı bir yeri olurdu dünya gündeminde. Tenis ve voleybol gibi. Futbolu maskülen olmasında insanoğlunun yüzyıllardan beri getirdiği, içerisindeki güdüler de etken olabilir, zira futbol ortaçağdaki arenaların yerini alan ve bir stadyum içerisinde onbinlerin Collessium'da gladyatörlerle kölelerin savaşını izlediği bir aktivite halini almıştır.

Ortaçağda gay gladyatör var mı diye sormak kimsenin aklına gelmiş midir bilemiyorum ancak bu maskülen spor olayında dünyadaki her ülkede bakış açısı çok değişememektedir. Yani her ülkede bolca Tanju Çolak vardır ve "gay futbolcu olmaz" der. Bugün futbol arenasının belki de en bilinen gay oyuncusu Guti bile sahada "guy" olur izleyiciler için.

İngiltere'nin ünlü PR danışmanlarından Max Clifford Independent gazetesine verdiği röportajda son beş yıl içerisinde çalıştığı 2 kalburüstü İngiliz futbolcusunun gay olduğunu bildiğini ve onlara "sakın odanızdan dışarı çıkmayın" tavsiyesinde bulunduğunu açıkladı.

Çok fazla bir bilgim olmamakla birlikte Max Clifford'un içlerinde David Beckham da dahil birçok İngiliz oyuncunun danışmanlığını yaptığını biliyorum. Ama müşterilerinin kimler olduğu konusunda daha fazla bilgiye sahip değilim.

Merak konusu bu iki oyuncunu kim oldukları haliyle. Modern zamanların en şaşalı arenalarında boy gösteren Premier Lig oyuncularının kim olduğu bu açıklamadan sonra pek gizli kalmayacaktır gibime geliyor.

Peki ya sonra? Mesela bundan on ya da yirmi yıl sonra futbol takımlarında gay veya kadın oyuncular görebilecek miyiz? Bayan basketbolunda çok yakında bazı oyuncuların NBA'da boy gösterebilecekleri konuşulduğunda Lebron James bile bunun kendi kariyeri sona erene kadar mümkün olamayacağını söylerken insanların cinsel kimliklerini afişe ederek yeşil sahada yeralmaları mümkün olacak mı?

Bu sabah Independent'ı okurken düşündüm bunların hepsini. Garip bir dünyada yaşıyoruz ve değişim çok hızlı gerçekleşiyor bir önceki on yılla karşılaştırdığımızda. Daha çarpıcı olanı siyah ırk üzerindeki ırkçı yaklaşımlar bile on yıl öncesine göre bambaşka bir boyut kazandı. Bugün ABD'nin başında siyahi bir lider var. Oysa on yıl önce bunu kimse düşünemezdi.

Okuduğum haber ironik bir şekilde beni farklı boyutlara götürdü, bana çokça yabancı gelen bir senaryoyu düşündürdü bir anda. Gitgide bir deneme haline gelen bu yazıda her satır, her cümle, her kelime başka bir kapı açtı.

Bazıları için komik, bazıları için korkutucu, bazıları için inkar edilen, bazıları için sevindirici, bazıları içinse dudak bükecekleri bir fikr-i münazara yaşadım yazıda.

En azından kafamda iki olasılığı karşılaştırdığımdaşu sonuca vardım: bir Türk takımının Şampiyonlar Ligi'ni kazanması veya futbol takımlarındaki oyuncuların cinsel kimliklerini açıkça ortaya koymalarından hangisi daha güçlü bir ihtimal olarak geliyor? Bence ikinci ihtimal birincisine göre çok daha güçlü.
İkinci ihtimalin birincisine göre neden çok daha güçlü olduğunu da oturup düşünmesi gerekenler düşünsün artık.



5 yorum:

  1. guti nin gay oldugu bilgisi verden geliyor 00000

    YanıtlaSil
  2. ahlaki çöküş. işte batı medeniyetinin bizi getirdiği yer.kendi belalarını bizede getiriyorlar.mehmet akif ne diyor:medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar.insan yaratıcısından uzaklaştıkça böyle sapıklıklara giriyor.

    YanıtlaSil
  3. serdar: biseksüel diyelim daha doğru olur.

    T.Ç.: yürü be kim tutar seni

    YanıtlaSil
  4. biseksuellligi anladim da, mac oncesi turk medyasina barda yakalandim diye yusuf olan bir cocuk bu guti. Cidden merak ettim bu kadar emin nereden biliyorsun gay oldugu diye? benim bildigim ramos la beraber en gozde ispanyollardan(memur torres klasman disi burada). sadece bir tane fiks fotosu var cocuk opustu diye, o da yalan bir fotograf zaten sadece yanlis anlasilma.. gerci onemli degil sadece merak ettim.

    YanıtlaSil
  5. Cuore bir dergide yayınlanmıştı fotografları. Daha sonra birçok magazin ve spor dergisi ya da platformunda yeraldı bu konuda. benim bildiğim hiç reddetmedi.bir maç sonrası kendisine gay diyenlere bir orta parmak işareti var bir de fotograflar sonrası yanlış anlaşıldığını belirtemn açıklaması. bu konuda rahatsız olmasa bile daha keskin davranmaz mı bir insan? belki ben yanılıyorum. benim hatırladığım bu fotograf sonrası karısıyla da bir süre ayrı kaldılar

    YanıtlaSil