22 Mart 2009 Pazar

Kahin Denizli



Bugün Türk futbolunda teknik direktör dendiğinde aklımıza gelen ilk üç isimden biridir Mustafa Denizli. Ertuğrul Sağlam'dan b0şalan (boşaltılan) koltuğa oturduğunda Beşiktaş'ın bu ligi kazanacak güçte olduğu, liderden 5-6 puan farkla gerideyken de 26. haftayı bekleyin mesajını vermişti.

26. hafta geldi çattı. Önümüzdeki hafta oynanacak maçlardan sonra Beşiktaş liderlik koltuğuna oturabilir. Sivasspor Denizlispor önüne çıkıyor ki Denizlispor'un son altı haftada 4 galibiyet ve 2 beraberlikle geldiğini gözönüne alırsak Sivasspor açısından muhtemel bir puan kaybı çok da uzak değil.

Sivasspor - Beşiktaş maçı bu açıdan önemliydi aslında. Sivasspor'un galibiyeti onlara biraz nefes alma ve fazladan bir mağlubiyet hakkı verecekti. Ama olmadı, sezonun ikinci yarısı ile birlikte değişen Beşiktaş yediği gol sonrasında hemen geri dönmesini bildi ve Tello ile beraberliği çıkardı Sivas deplasmanından. Ben bu blogda hep eleştirdim Beşiktaş'ı ve eleştirmeye de devam edeceğim. Sistemsizliğin bu ligde bir şampiyon daha çıkarmasını istemiyorum. Öte yandan Fenerbahçe'nin de giderek sistemsizleşen yeni yüzü ve Galatasaray'ın geçen sezonun başından beri tıpkı Fenerbahçe gibi cepten harcaması Beşiktaş'ı liderliğe taşıyor. Beşiktaş'ın geçmiş sezonlarda aldığı puanlara bakacak olursak aslında geçmiş yıllara oranla iyi bir performans sergilediği söylenemez. Yine de rakiplerinin akıl almaz durumu ve stratejik hataları Beşiktaş'ı şampiyonluğa yaklaştırıyor. Ama bu şampiyonluğun mimarı kesinlikle yönetim değil. Mustafa Denizli ve sahada emek verenler.



Trabzonspor'un nefesi tükendi, dar kadro yapısı Trabzon'u ancak buraya kadar getirmeye yetti. Benim şahsi fikrim ilerleyen haftalarda Beşiktaş'ın farkı gitgide açacağı yönünde. Bunun nedeni ise yine Beşiktaş'ın iyi olmasından çok Sivasspor'un (Anadolu'dan herhangi bir takımın) şampiyon olamayacağı, Trabzon'un düşen grafiği ve diğer iki İstanbul takımının istikrarsız görüntüsü.

Herşeye rağmen Galatasaray'ın Sivasspor ile lig ikinciliği için kapışacağını, Trabzonspor ve Fenerbahçenin ise daha da gerilerde kalacağını tahmin ediyorum.
Beşiktaş'ın iyi olacağını bugün mü söylemiştim? Onun da cevabı Ekim tarihli yazımda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder