31 Temmuz 2010 Cumartesi

Nevin Yanıt Gözüm Açık Gitmeyecek

Carl Lewis ve Ben Johnson'ın müthiş rekabeti benim kısa mesafe koşuları ilk sevdiğim zamandır. Michael Johnson'ı izlerken Eddie Murphy mi bu adam diye bakardım, sonradan öğrendim 200 metrenin gelmiş geçmiş en iyi sprinterini izlediğimi.

Bir sürü isim geldi geçti, Türkiye atletizmde uzun mesafeler dışında hiçbir zaman yeralmadı bu platformda. Benim küçüklüğümde Cengiz Kavaklıoğlu diye bir 100 metrecimiz vardı o da sadece katılırdı seçmelere ve sekizinci gelirdi.

Nevin Yanıt'ı 100 metre engellide izlerken her engeli atlayışında ben de onunla birlikte atladım. Galiba uzun zamandır ağlamadım ama bugün gözlerim doldu. Harika bir olay bu. Kısa mesafede bir sprint yarışında, üstelik de engelli gibi teknik ve gücün hızla buluştuğu bir dalda Nevin Avrupa'nın en iyisi oldu.

Artık bir sürü kız çocuğu kısa mesafe koşmak isteyecek. Bir zamanlar süreyya Ayhan'dı bu ülkenin küçük kızlarının idolü. Artık bir sprinter olacak. Nevin Yanıt'ın bugün aldığı altın madalya yarın diğer sprint branşlarındaki başarıların kapısını açtı.

Türk spor tarihinin en önemli olaylarından biri gerçekleşti bugün. Harikasın Nevin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder