24 Ağustos 2011 Çarşamba

Geçmişe Yolculuk: Çocukluğumun Karizmatik Takımları

Çocukluğumda farklı futbol kulüplerine sırf isimlerini farklı, karakterli bulduğum için sempati duyardım. O takımlar taraftarı olduğum kulüpler olmazdı ama diğer taraftan karizmatik gelirlerdi. Eintracht Frankfurt, Mechelen, Ferencvaros, Tothenham Hotspur, Crystal Palace, Notthingham Forest...

Birçoğu şimdi kendi ülkelerinde alt liglerde, birçoğu ise orta sıralarda yeralan takımlar artık. Bunlardan biri de Borussia Mönchengladbach. Bundesliga'da şampiyonluklar kazanan, Bayern Munchen ile çekişen daha sonraları endüstriyel futbola ayak uyduramayıp Bundesliga 2'ye düşen ama yeniden çıkan ve 20 yıl sonra geçen hafta ilk kez liderliği oturan Almanya'nın en köklü kulüplerinden biri. Almanların en önemli yıldızlarından Bohnhof'un takımı.

Bu takımın bendeki en büyük hatırası da 85-86 sezonunda UEFA Kupası'nda Real Madrid ile ki o zamanlar delicesine tuttuğum takımdı Real Madrid, üçüncü tur ilk maçında yine bu kulübün ve Alman futbolunun önemli oyuncularından Uwe Rahn'ın 2 golüyle 5-1 ile sürklase edip daha sonra Santiago Bernabeu'da Santilliana'nın son dakikada kornerden gelen topa yaptığı vuruşla 4-0 kaybederek elenmeleridir.

Geçen haftasonu liderlik koltuğuna oturunca aklıma bu maç ve o günler geldi. Benim aklıselim izlediğim en inanılmaz ve gerçeküstü ilk geri dönüştü Borussia Mönchengladbach'ın rövanşta aldığı 4-0'lık yenilgi. Ve Valdano'lu, Hugo Sanchez'li, Santiliana'lı, Gordillo'lu, Camacho'lu, Butragueno'lu Real Madrid'e duyduğum aşkın gücü daha da artarken, o karakterli ismi olan Alman kulübünün de karizmasının çizildiği andı bu dönem benim için.

Karakterli ismi olan kulübü tekrar Bundesliga'nın zirvesinde görmek mutlu etti beni, biraz da o günlere, futbolun daha bir futbol olduğu günlere götürdü beni. Galacticos olmadan önce sevdiğim romantik Real Madrid'i de hatırlattı. O yıllarda zirveye oynayan diğer takımları da. Futbolun daha karakterli olduğu günleri...

2 yorum:

  1. Dynamo Dresden vardir bizim Gutchow un geldigi takim. Severdim be . Katowice vardi . polonya temsilcisi , nerden geldi aklima of be ..

    YanıtlaSil
  2. bu maçı bende seyretmiştim çok keyifliydi ayrıca uwe rahn..lienen..criens..hastasıyım. unutmadan hugo sanchez ve gordilloyuda çok severdim..

    YanıtlaSil