10 Ağustos 2011 Çarşamba

Ben Arda, Arda Turan...

Arda Atletico Madrid'e gitmeden kendisiyle bir röportaj yaptım, tabi kendim sordum, cevapları da kendim verdim.

- Geçen sene bütün yıl yattın?

Ne yapacaktım ayağımı elime alıp mı oynayacaktım? Kaç senedir her sahaya çıktığımda canımı dişime taktım. Yıllarca üçüncü sınıf oyuncularla onbirler oluşturup beni yalnızlığa ittiler. Ben yine takımı zirveye çıkarmak için mücadele ettim. Sakat sakat ne yapmamı bekliyordunuz ki? Galatasaray'ın başarısını ya da başarısızlığını sadece bir kişinin sırtına yükleyenler Messi'nin Barca'daki ve Arjantin Milli Takımı'ndaki performansına baksınlar. Bu oyun bir takım oyunu, tabi ki gereken yerlerde takımı sırtlayacağız ama bir sezon boyunca bir takımı bir kişi sırtında taşıyamaz malesef.

- Kız arkadaşına sinema kapatmışsın? E bir de Erman Hoca'nın iddiaları var... Bunlar hep eleştirildi.

Ne yaptım pavyon mu kapattım, sabahlara kadar içki alemine dalıp maça mı çıkmadım? Param var diye şımarıklık mı yaptım? Alt tarafı kız arkadaşımla başbaşa sinemaya gittim. Kız arkadaşımı mı dövmüşüm, bıçaklamışım, kesmişim ne bileyim tecavüz etmişim? Sizin gibi hayatta bir tarafı eksik insanlar bu olayı büyütüyorlar. Hayatta hiç mi kız arkadaşınız olmadı? Siz işe gittiğinizde işiniz etkileniyor mu kız arkadaşınız var diye? Eğer evet diyorsanız zavallılarsınız, sorun sizde.

- Arda Fenerli ağabeyleri ile çok samimi nasıl Galatasaraylı bu adam diyorlar?

Niye siz Fenerli dostlarınızla yiyip içmiyor musunuz? Sizin ki hayatta benim ki ne? Ben Galatasaray'ın kölesi miyim? Ne yapacaksınız yani antreman bittiğinde arkadaşlarımla görüşmeyeyim diye zincirle mi bağlayacaksınız? Hangi çağda yaşıyorsunuz? Geri zekalı mısınız?

- Arda, Milli Takım'da gösterdiğin performansla ilgili Milli Takım'a Galatasaray'dan daha fazla değer veriyor diyorlar?

Yok öyle birşey de aslında dediğinizi yapmam lazım. Ülkeyi satıp sadece Galatasaray'a odaklanmam lazım. Aslında Milli maçlara çıkmayıp yatacaktım ki o zaman görecektiniz. Ulen ahmak adamlar ben değil miyim sarı kırmızılı formayla en sert tekmelere maruz kalan, ben değil miyim şu gencecik yaşımda birçok büyük sorumluluğun ve yükün altına giren?  Ben Galatasaray kadar bu ülkenin de evladıyım ve bu ülkede benim sahada her yaptığım ve yaşattığım için gözyaşı döken milyonlar var. Bunu söyleyen ahmaklar bundan sonra Milli Takım ile gurur duymasınlar, h,içbir maçını da izlemesinler.

- Peki Arda niye Atletico Madrid? Bu takım Galatasaray ayarında değil ki?

Halt etmişsiniz. Bugün hepiniz böyle bir teklifi kabul edersiniz. Messi'yi Barca'da izlerken keyif alıyorsunuz, beni izlerken mi rahatsız olacaksınız. Atletico Madrid'te kimler kimler oynadı haberiniz var mı? La Liga'nın kalbur üstü takımı değil mi Atletico Madrid? Barcelona gel dedi de ben mi Atletico MAdrid'e gittim üstelik. Ve gittiğim takım İspanya ikinci liginde oynuyor da benim mi haberim yok. Üstelik Türkiye'de futbol oynamak dünyanın en salak işlerinden biriyken niye dünyanın en iyi liginin en iyi takımlarından birine gitmeyecek mişim? giderken de benden kazanabileceği maksimum parayı kazandı Galatasaray? Daha ne? Kalsaydım bu sene GS süper olabilirdi ama ben de bir daha Avrupa'ya transfer yapamazdım. Bu son şansımdı aslında önümüzdeki sezon GS'nin Avrupa kupalarında olmadığını da düşündüğünüzde.

- İyi de Arda sen Galatasaray'ı çok sevmiyor muydun?

Ben Galatasaray'ı çok ama çok seviyorum. Benim büyüdüğüm yer, evim Galatasaray. Ama şunu itiraf edelim lütfen. Hayatta herşey Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş değil. Eğer siz öyle bakıyor ve öyle yaşıyorsanız hayatınızda çok büyük eksikler var. Lütfen kendinize gelin. Galatasaray benim için delice bir sevdadır ama ben başka bir ülkede ve başka bir takımda futbol oynayacağım diye bu sevda sönmeyecek ki. Taraftarlık ve o mesleği icra ediyor olmak arasında ciddi bir fark var. Yoksa bugün herkes doğduğu ülkede tuttuğu takımda oynuyor olurdu. Ama öyle birşey yok değil mi? Var da benim mi haberim yok???

- Arda son olarak sana başarılar diliyoruz. Bu toplumun at gözlükleri ile hayata ve futbola bakan, vizyonsuz, sığ futbol izleyicisine ve taraftarlarına da güzel cevaplar vermiş oldun.Mütevazi blogumuzda duygularını paylaşmış olman birilerine en güzel cevaptır. Söyleyemediğin ve söyleyemeyeceğin gerçekleri senin ağzından yazma ukelalığını yaptık, kusura bakma. Yolun açık olsun...

4 yorum:

  1. Bastan sona tad alarak okudum, aklina kalemine saglik! Kaptan gemiyi terk ettigi icin kizgin olanlardanim aslinda, ama yazinin mizahi tonu, farkli bakis acisi cok hosuma gitti, tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. okuduğum en saçma yazılardan birisi.

    YanıtlaSil
  3. E malesef ki toplumun önüne çıktığında bu kadar samimi konuşamıyor insan. Ama işin gerçeği bu. Keşke konuşabilseler o zaman belki insanların en azından ir kısmının aklı başına gelir.

    YanıtlaSil
  4. gitti kendini kurtardı, geç bile kaldı. Bu ülke medyası çekilir mi be! Vallahi çok zor. İyi oldu rahatladı çocuk. GS'de zararlı çıkmaz. 12 milyon'a yeri dolar. Ama stoper lazım bence. İki bölgeyi birden nasıl dolduracaklar bilemem.

    YanıtlaSil