3 Nisan 2009 Cuma

Olacaksan Böyle Kaleci Ol


Herkesin bir futbol idolü vardır. Çocukluğunda mahalle arasındaki maçlarda kimi Van Basten olur, kimi Hugo Sanchez, kimi ise Donadoni... Bu seçimlerdeki etken en az onların oyun kalitesi kadar isimlerinin de verdiği karizmadır. Yoksa ben mesela bugüne kadar kimsenin mahalle arasında oynanan maçlarda Rahim olduğunu görmedim.

Hoş mahalle arası maçlarda halı sahalara taşındı artık ya neyse. Konumuz benim mahalle arası maçlardaki idolüm. Benim mahalle arası maç kariyerim ikiye ayrılıyor aslında. Birincisi bu kariyerin yarısını oluşturan forvet ve sol kanat arasında gelip giden bölümü, diğer bölümü ise halen halı sahalarda devam eden kalecilik.

İşte bu adam da benim kalecilikteki idolüm. Hiçbir zaman en üst düzey kalecileri sıraladığımızda akla gelmedi belki de ama her zaman karizmatik ve farklıydı. Öğleden sonra onu konu alan geniş bir yazı yazacağım. Ama madem bugün kalecilerden gittik şimdiden bu yazının altyapısını hazırlamak istedim. Onu sevme nedenlerim arasında Juventus, Juventus'u sevme nedenlerim arasında o ilk sıralarda gelir. Ve Juventus'un o yıllardaki kadrosunda en az Platini kadar değerlidir benim için Stefano Tacconi, kaleciliğe doymayan adam...2008'de 51 yaşında tekrar futbola dönüp Amatör Küme'de Arquata takımının yedek kaleciliğine soyunan benim için dünya futbol tarihinin gelmiş geçmiş en karizmatik oyuncularından biri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder