19 Nisan 2009 Pazar

Futbol Matematiktir


Futbol matematiktir. Morinho'nun kullandığı bu ifadeden, Juventus - Inter maçı analizinde bahsetmiştim. Açıklamanın içeriğini de verme ihtiyacı duydum. Açıklama şöyle:

"Matematiksel olarak rakamlar şampiyon olacağımızı söylüyor. Inter her zaman psikolojik olarak güçlü olduğunu gösterdi, derbi ya da Manchester'da aldığı kötü sonuçların akabinde zaferlerle karşılık verdi. Bu da şampiyonluğu kazanmayı neden hakettiğini gösteriyor. Ama haketmek ile kazanmak arasında bir mesafe var ve bu gidip gelmek zorunda olduğumuz mesafe. Futbol matematiktir. Juventus - Inter maçı farklı kalitelerde fakat benzer potansiyele sahip oyuncular arasında mıhtemelen dengeli geçecek bir maç olacak. Eğer iki takımdan biri potansiyelini ortaya koyamayıp iyi oynayamazsa, o takım kesinlikle kaybedecek. İki takım da iyi oynarsa, bu olay kararlılıklarını gösterir. Sadece başabaş geçen maçlarla şampiyonluğu kazanamazsınız, şampiyonluğu puan be puan alarak kazanabilirsiniz, özellikle İspanya ve İngiltere'den daha zor bir maratonun olduğu İtalya'da".

Kabul ediyorum biraz karışık bir demeç olmuş. Anlamak da ciddi sıkıntı yaşıyorum ve bana göre Morinho'nun ağzından çıkmış en zevzek açıklamalar. Açıklamayı açıklayamıyorum. Ez cümle şunu demek istiyor galiba: İtalya zor bir lig ve puanlar aslanın ağzında, o kadar defansif oyun ön planda ki sadece derbilerde kazandıklarınız yetmiyor. Biz Inter olarak zor geçen bir sezonda yere düşsek de kalkmasını bildik ve şampiyonluğu hakederek kazanacağız. Ancak sadece haketmek yetmez kazanmak gerekiyor. Bunun içinde puanları toplamalısınız. Futbol bu yüzden haketmekle kazanmak arasında gidip gelen bir matematiğe dayanıyor.
E böyle söylesene be adam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder