14 Nisan 2009 Salı

Galatasaray - Fenerbahçe: Derbinin Ardından

Maçı baştan sona kadar tekrar izledim sakin kafayla. Bu maçın bu noktaya geleceği belliydi. Maç sonrası yazdığım yazıdaki fikirlerim de çok değişmedi. Galatasaray daha stresli başladı maça, Fenerbahçe de zaman ilerledikçe rakibinin çizgisine geldi.
Tüm basına 0-0 biten maç sonrası iyi malzeme çıktı. Futbol unutuldu, unutmayanlarda zaten ortada futbol olmadığını söylediler. Gözlerime inanamıyorum izlerken, sonra da okuduklarıma. Performans olarak düşmelerine rağmen sahada müthiş bir mücadele gördüm ben. Bir maçta gol olmaması, pozisyon azlığı o maçın mücadele yönünün zayıf ve sıkıcı olduğunu göstermez ki.

Gelelim dünyaya rezil olduk geyiğine. Bu derbiyi dünya izlemiyor ki diyenler şimdi rezil olduk edebiyatı yapıyor. Olayları ben de tasvip etmiyorum ama geçen haftasonu Lazio-Roma derbisi vardı orada çıkan olaylar neydi peki? Sanırsınız ki hiç olaylı maç izlemedik Şampiyonlar Ligi'nde. Bu maçı provake edenler vardı kabul, tıpkı Sabri gibi, Emre gibi, Lugano gibi... Ama bu maçın sonunda çıkan olayların bir rezillik olduğunu göstermez. Biz bu adamlardan örnek modeller olmasını beklemiyoruz. Onlara biçtiğimiz rol giydikleri formanın içerisinde birer oyuncudan öteye de gitmemeli. Yoksa kendimizi kandırırız.

İlk kez bir Dünya Kupası eleme grubuydu yanılmıyorsam Türkiye-Finlandiya maçını izlemiştim Ali Sami Yen'de. O zaman merdivenlerden yukarı çıkarken tuvaletler kokuyordu. O zaman çatı vardı sanırım kapalıda. O çatı hala nasıl yıkılmadı anlayamıyorum. Üzerinde bir ordu tepindi bugüne kadar. Utanacaksak bundan utanalım diyeceğim ama biz İspanya karşısına en son bu stadta çıkmadık mı?

O zaman bu neyin utancı anlamıyorum. Olay kötü, olay vahim ama hepsi saha içinde oldu ve bitti. Sırf malzeme çıkarmak adına felaket tabloları çıkarmanın anlamı yok. Fotograf olarak Semih ve Arda'yı koydum. Kimsenin aklına gelemeyecek iki adam birbirinin gırtlağını sıktılar. Onları içiniz rahat bir şekilde ayıplayabiliyor musunuz? Ben yapamıyorum çünkü olayların bir şekilde bu yöne kaydığını düşünüyorum. Oysa ki en hararetli itiş kakış onlar arasında yaşandı.
Ama yaşandı ve bitti, onlar da derslerini aldılar. Daha fazla tantana yapmanın bir alemi yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder