19 Kasım 2009 Perşembe

İçimizdeki İrlandalılar


Birini taparcasına sevmek ayrı birşeydir, hatasını yüksek sesle söylemek ayrı. Henry ile ilgili yazıları okuyorum da kimisi ona olan hayalkırıklığını dile getiriyor, kimi hakeme yükleniyor, kimi de Henry'nin yerinde kim olsa aynı şeyi yapardı diyor.

Birincisi ben Henry'i taparcasına sevenlerdenim. Öyle ki bugün bir bütçe verseler ve karşımda Messi, Ronaldo ve Henry olsa ben Henry'i takımıma alırım. Bu tercihin hangisi daha iyi futbolcu sorusunu cevabı ile hiç bir ilgisi yok. Futbolundan aldığım zevk bana bunu söyletiyor. Dün akşam ki olaya gelince, herkesin aynı şekilde davranabileceğini kabul ediyorum. Hakeminde görüş açısının iyi olmadığı kanaatindeyim. Ki hakemi suçlayacaksam maçın ikinci yarısında kendini ceza sahasında yere bırakan Anelka'ya kart çıkaracak cesareti gösteremediği için suçlarım herşeyden önce.

İki: Henry'i taparcasına sevmem ve onun da çıkıp ekranlarda elle kontrol ettim itirafı yaptığı işin yükünü hafifletmez, doğurduğu sonuçları da ortadan kaldırmaz. İrlanda Dünya Kupası'na gidememiştir ve nedeni en başta bu pozisyondur. Bu da Henry'nin yaptığı eylem karşısında vicdanına yüklenecek olan yüktür. Henry'i savunmak bana Nasrettin Hoca fıkrasını hatırlatıyor: "Hırsızın hiç mi suçu yok".

Üçüncüsü ve en önemlisi herkesin bunu yapabileceğini kabul etmekle birlikte Henry'nin gideceği muhtemelen son Dünya Kupası olmasının mazeret olarak düşünülmesi. Futbol dünyası o Dünya Kupası'na kariyerinde bir kez olsun gidemeyen çok büyük yıldızlarla doludur. Mesela Giggs... Henry'nin muhtemelen bu refleksle hareket etmesi aynı zamanda bencilce bir davranıştır.

Herşeye rağmen Henry'i seviyorum. Ama bu yaptığı hareketin benim nazarımda vehametini azaltmıyor. Türk Milli Takımı'ndan bir oyuncu bunu yapsaydı da sevincim buruk olurdu. Ha keza Henry bunu Türk Milli Takımı'na karşı yapsaydı onu dünyanın en rezil insanı ilan ederdik hep beraber.

Son olarak aklıma şu takıldı: Acaba İrlanda'nın mağduriyetine üzülenler Mustafa Denizli'nin söylediği içimizdeki İrlandalılar olmasın? Yoksa kendi içimizdeki İrlandalı mı üzüldü bu işe?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder