22 Kasım 2009 Pazar

Derbinin Ardından


Dün ki 90 dakikayı iki bölümde değerlendirnek gerekir. İlk bölüm Emre'nin arka adelesi çekip de sakatlanana kadar geçen bölüm. O ana kadar oynanan oyuna baktığınızda bu yıl Süper Lig'deki en iyi taktiksel mücadeleyi izledik bana kalırsa.

Hiç öyle skor yazarlığı yapmayacağım, Ben Fenerbahçe'yi özellikle bu bölümde beğendim. Taraftar da beğenmiş olacak ki maç bitiminde alkışladı. Fenerbahçe oyuna Galatasaray maçındaki düzeninde başladı ama Kazım'ın Sivok ve Ferrari'nin arasında etkin olamadığını gördük. Denizli oyundan sonra Fink'in de dediği gibi Alex'i yakın marke ettirerek bitirdi. Emre de geriye gelse de sürekli basan Ernst karşısında zorlandı. Buna rağmen Fenerbahçe Kazım'ın kanatlara açılmasıyla sağ ve sol kanattaki oyuncuların içeri topla driblingleri sonucu rakibinin kafasını karıştırdı oyunun ilerleyen bölümünde.

Beşiktaş ise sağdan neredeyse hiç etkili olamazken, oyunu mümkün olduğunca kendi solundan domine etmeye çalıştı. Daum akıllıca bir taktikle Santos'a ilk onbirde yer vermiş böylece kanada daha fazla işlerlik kazandırmak istemişti. Oradan Toraman'ın gelemeyeceğini bildiği için Beşiktaş'ın etkili olamayacağını düşündü. Denizli ise planını iki Alman'ın performansı üzerine kurmuştu. Nitekim ikisi de beklediği performansı Fenerbahçe orta alanını oldukça zorlayarak gösterdiler.

İlk yarı gerektiği kadar pozisyon zevki veren ama sahada müthiş bir mücadele ile geçti. İkinci yarı da böyle geçecek gibiydi ki, Emre'nin sakatlık nedeniyle bulunması gereken yere gidememesi sonucu Turkcell Süper Lig'in en güzel gollerinden biri geldi Fink'ten. Golün hemen ardından Santos'u Emre'nin görev bölgesine kaydırıp topa daha çok sahip olmak isteyen Daum Tello'nun deparına Santos'un cevap vermemesi sonucu ikinci golle ödedi bu kararın faturasını.

2-0 böylesine bir maçta ciddi bir skor avantajı idi, nitekim Kazım'ın saçma sapan gördüğü kırmızı kartla oyun o noktada bitti. Dün ki 90 dakika öyle bir maçtı ki iki takımdan hangisi skor avantajını yakalasa diğerini yıkacaktı. Beşiktaş bu avantajı yakalayınca kendi sahasında işi bitirdi.

Maçın yıldızı bana kalırsa yaptığı ancak verilmeyen penaltıya rağmen 2,5 asistle İbrahim Üzülmez oldu. Hele ki ofsayt olsa da Uğur İnceman'a attırdığı golde topla dansedişi görülmeye değerdi.

Ben öyle Fenerbahçe'nin ve Daum'un bu maçta çıkarması gereken dersler olduğuna inanmıyorum. Daum'un takımı dizginleyip beraberlik için oynattığına da. Maç pekala Fenerbahçe'ye gidebilirdi ama kazanan Beşiktaş oldu. Yine tekrarlıyorum iki takımın katkısıyla yılın en iyi 90 dakikasını izledim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder