27 Haziran 2010 Pazar

Nerede Kalmıştık


Çeşme Alaçatı'da tatile giderken laptop yanımda yazılar yazmayı ve Dünya Kupası'nı değerlendirmeyi umuyordum. Ama ne yazık ki her yerde sağanak yağış varken deniz, kum ve güneş beni daha çok çekti. Maçları takip ettim ama yazı yazacak fırsatı bir türlü yaratamadım.
O yüzden ilk turu ve grupları kısaca değerlendirerek başlayacağım yazılara tekrar. Benim için ne Fransa ne de İtalya'nın ilk turda elenmesi bir sürpriz oldu. Ama ilk tur şunu gösterdi ki oynadığınız oyundan çok gruplarda strateji ve şans çok önemliydi. Sırf bu yüzden Fildişi Sahilleri daha iyi bir takım olmasına rağmen Brezilya'ya 3-1 yenilip aynı gün Portekiz K.Kore'yi 7 golle geçince tur şansını kaybetmiş oldu.

Bir diğer talihsiz takım da Avustralya'ydı. İlk maçta Almanya ile dişediş oynamaya kalkıp 4 gollü yenilginin faturasını averajla Gana'nın arkasında kalarak ödediler ki o Gana şimdi çeyrek finalde Uruguay'ın rakibi. Uruguay demişken Şili ile birlikte turnuvanın en zevk vern takımları olduğunu söylemek gerekir.

Avrupa futbolu ilk tur maçlarında geçer not alamazken, Afrika futbolu Gana'nın devam etmesine rağmen bana göre sınıfta kaldı ve her geçen gün daha da geriye gitmeye devam ediyor. Avrupa'da çok iyi işler yapan oyuncular kendi ülke milli takımlarında organize olamamanın faturasını ödüyorlar. Avrupa adına İsviçre ve Danimarka iyi oyunlarına rağmen İtalya ve Fransa'ya göre daha büyük hayalkırıklığı olurlarken Afrika adına zaten Fildişi dışında üst tura yürüyebilecek kapasitede takım yoktu.

Herkes G.Amerika'yı konuşuyor ama asıl Amerika kıtasını konuşmak lazım. Bu kıtadan gelen 8 takımdan Honduras dışında kalan yedisi bir üst tura yürüdüler. ABD, Arjantin, Brezilya, Paraguay ve Uruguay gruplarından lider olarak çıktılar ki bu sekiz grubun beşi demek. Dolayısıyla ilk tur maçları sadece G.Amerika'nın değil Amerika kıtasının yükselişi oldu.

Bunu yaparlarken farklı sistemleri benimsemiş farklı takımlar olmaları da ortaya şu gerçeği çıkardı. Futbolda geçerli olan sistem aslında takım yapısına en uygun olan sistemdir. Bundan sonra nereye kadar gideceklerini bilemiyoruz ama en azında son dörtte iki Amerika kıtası menşeili takım görmemiz mümkün.

İlk turun benim için en büyük hayalkırıklığı ise İngiltere. Ama Dünya Kupası bir turnuva ve onlar da bir üst tura çıktılar. Nereye kadar gideceklerini ise bugünkü Almanya maçı belirleyecek. İtalya'nın 1982'de gruptan nasıl çıkıp şampiyon olduğunu düşününce bunu hala başarabileceklerine inanıyorum. İlk turun yani grupların yıldızı ise hiç kuşkusuz Maradona'nın Arjantin'i oldu. Kalbim Arjantin ile atsa da ben hala bu oyun yapısının kupayı getirebileceğine inanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder