2 Haziran 2010 Çarşamba

Dünya Kupası'na Doğru

11 Haziran'a çok az kaldı ve artık hepimiz geriye sayıyoruz. Turnuva her zaman sürpriz bir açılış maçıyla başlamaya alıştırdı neredeyse bizi. Zaten grup maçları sonunda da bir büyük favorinin elenmesine alışıyoruz.

FIFA sıralamalarının ortalaması alıondığında şu anki grup yapılarına göre gruptan en rahat çıkması gözüken favoriler İtalya (gruptaki takımların FIFA sıralaması ortalaması 37) ve Brezilya (34) gözüküyor. Oysa ben Brezilya'nın grubunda bir sürpriz yaşanabileceğini düşünüyorum. Grupta Portekiz ve Fildişi Sahilleri de var. Diğer favorilerden Fransa da (31) bu takımlardan sonra en rahat tur atlaması gereken takım ama yine diğer favori takımların gruplarına göre ilk turda elenmesi en muhtemel favori gibime geliyor. Grubunda Uruguay ve Meksika var ve güçleri sınırlı ancak Domenech faktörü sınır tanımaz.

Bana göre turnuvanın galibi olacak olan İngiltere'nin (19) ise grubunda zorlanacağını düşünüyorum. ABD, Slovenya ve Cezayir arasında tur atlamak için çetin bir mücadele verecekler ama onların ilk turda ne kadar zorlanırlarsa zorlansınlar performanslarının yanıltıcı olacağı kanaatindeyim.

Geriye Arjantin (22), İspanya (21) Hollanda (26) ve Almanya (18) kalıyor ki dördü de aslında güle oynaya bir üst tura çıkabilecek kalibredeler. Tek aklıma takılan Maradona'nın performansı. Eleme grubu performansına bakıp da yeni bir Domenech rüzgarı yaratır mı diye düşünmeden edemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder