6 Ağustos 2009 Perşembe

2009-2010 Şampiyon Adaylarım


Bu sezon hemen hemen her ülkede oldukça farklı bir şampiyonluk mücadelesi izleyeceğiz. Serie A ve Premier Lig'deki kan kaybı Avrupa'nın diğer ülkelerinin takımlarının işine yarayacak Avrupa Kupaları'nda. Peki Turkcell Süper Lig'de ve Avrupa'nın büyük liglerinde şampiyonluk mücadelesi nasıl sona erecek? Bu sorunun cevabını kendimce aşağıda yanıtlamaya çalıştım.

Turkcell Süper Lig: Bu sene şampiyonluk mücadelesinin üç büyk takım arasında geçeceğini söylemek için alim olmaya gerek yok. Ancak 2008 Avrupa Şampiyonası'ndan geçen sezon en çok etkilenen Galatasaray ve Fenerbahçe'nin bir adım önde olduğu kanaatindeyim. Benim için şampiyonluğun en büyük adayı Daum'a yeni transferlere ve Aziz Yıldırım'ın üç sene üstüste şampiyonluk sözüne rağmen Galatasaray. Başta Rijkaard olmak üzere Elano ve Keita transferleri Galatasaray'a ayrı bir hava getirecek hiç kuşkusuz. Diğer yandan tıpkı Fenerbahçe gibi defansın göbeğinin zayıf yönleri olmasına rağmen Fenerbahçe kadar etkilenmeyecekler gibi geliyor bana. Bu tabloyu ancak Fenerbahçe'nin defansının göbeğini çok iyi bir oyuncu ile takviye etmesi değiştirebilir. Beşiktaş ise son haftalara kadar iddiasını sürdürecektir ama ben bu sene daha kısır bir Beşiktaş bekliyorum. Beşiktaş görünmeyen sorunlarla geliyor. Bunlardan en önemlisi hala daha sistemle ilgili net bir düzene sahip olamamaları. Oysa yeni oyunculara ve teknik direktörlere rağmen diğer iki büyüğümüz ne yaptığını biliyor. Sonuçta mücadele Galatasaray ve Fenerbahçe arasında bitecek ama Galatasaray bir adım önde gibi.

La Liga: Xabi Alonso transferine kadar hala favorim Barcelona idi. Ama Xabi ile Real Madrid söküğü dikiverdi. Şimdi maharet takımın başındaki terzilerin elinde. Ben Pellegrini'yi oldum olsası çok beğenmem ama Real Madrid yakaladığı hava ve kurduğu müthiş kadro ile bu sene ipi önde göğüsler. Barcelona rakibini çok zorlar ama düğüm son haftaya gelmeden çözülmüş olur La Liga'da. Valencia, Athletico Madrid, Sevilla ve Villa Real rakiplerini ancak geriden takip edip ŞL mücadelesi verebilirler yine. Bence bu noktada da Villa Real ve Sevilla rakiplerine göre öndeler. Özellikle Nilmar transferi benim Villa Real'i başka bir gözle izlememi sağlayacak.

Serie A: Inter'in hegemonyası devam edecek mi yoksa başka bir takım mı mutlu sona ulaşacak? Cevabım çok net, Ibra'yı kaybeden Inter, Melo ,Diego gibi çok başarılı transferlere imza atan Juventus'un arkasında kalacak. Bu sene Serie A'da ve Avrupa Kupaları'nda bambaşka bir Juventus bekliyorum. Ferrara çok kritik hatalar yapmazsa Morinho'nun Serie A'da son yılı olur.
Milan mı? Bu sene ŞL'ye katılabilirlerse dua etsinler.

Premier Lig: Zurnanın zırt dediği bir başka ligde burası. Manu, Arsenal, Liverpool...Üçü de kan kaybettiler. Buna karşılık Chelsea kadrosunu korurken City inanılmaz bir transfer harekatı yaptı. Premier Lig'de gönlüm artık Liverpool'un ligi almasından yana ki bu sene kazanacaklarına inanıyorum. Chelsea Hiddinkli Chelsea olsa favorim olurdu ama Ancelotti'nin Chelsea'yi yönetebileceğine inancım yok. City oldukça iyi bir performans gösterecektir ama şampiyonluk için erken. Bu sene çok iyi bir yerde bitirip ŞL biletini alırlar. Herşeye rağmen Liverpool özlemi dindirecek diyorum.
Bundesliga: Hiç tartışmasız Bayern Münih. Onu zorlayabilecek takım mı? Bence yok. Van Gaal yönetiminde ligi açık ara bitirecekler bence. Magath'ın ekibi onu çok geriden takip edebilir ancak. Wolfsburg'dan da geçen sene ki performansı beklemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder