28 Ağustos 2010 Cumartesi

Dört Büyükten Biri Düşer

Yüzyılı aşkın süredir bu ülke topraklarında üç büyükler var. Ve 50'li yılların sonundan itibaren bir futbol federasyonu çatısı altında ligler oynanıyor. İlk kez bir takım üç büyüklere eklenen dördüncü büyük Trabzonspor'u da kattığımızda bu dört büyük takımın hegemonyasını kaldırarak geçen yıl şampiyon oldu.

Türk futbolunda devrim niteliği taşıyan bu olaydan sonra sırada ne olabilir diye düşündüm. Geçen hafta içi özellikle Fenerbahçe ve Galatasaray'ın içler acısı durumunu izleyip, aslında dört büyüklerin nasıl bir yönetim anlayışıyla yönetildiklerini de az çok içerisini de gözlemleyebilen biri olarak değerlendirdim. Geldiğim noktaya tekrar bir göz attığımda asıl devrimin bu dört kulüpten birinin ve hatta mümkünse İstanbul'lu olanların Süper Lig'e veda etmesiyle gerçekleşeceğine inanıyorum artık.

Ve bu durum da hiç uzak gelmiyor bana. Belki bir beş yıl içinde, çoğu okuyucuya  komik gelse de kimse son hafta hatta Fenerbahçe-Trabzonspor maçının son dakikalarında dahi inanıyor muydu Bursaspor'un şampiyon olacağına? O yüzden muhtemeldir bir beş yıl içerisinde bir büyüğün düşmesi de. Beş yıl olmaz ama birgün olur.

İşte o gün belki diğerleri de bir ders çıkarır kendisine umudundayım. Zira 300 milyonun üzerinde bir para ödenen bu ligin üç takımının Avrupa'ya daha ön eleme turlarında veda etmesini hazmedemiyorum hala. Ve ne kadar zevkli geçerse geçsin bu sezon ligi izlemek bir yük gibi geliyor bana. Çünkü kendi yağımızla kavrulup günlük yorumların peşinde savrulacağız yine. Belki Beşiktaş, belki Bursaspor ilerilere gidecekler ama bu Türk futbolunun yine bir iki takımın sırtına binmiş olmasından öteye giden bir başarı olmayacak.

Total futbol tartışmaları içerisinde total bir Türk futbolu başarısından bu sezon da bahsedemeyeceğiz. Elbette Türk futbolu gelişti, hele ki Türk futbolunun son 20 yılını bilnçli denebilecek düzeyde takip etmiş biri olarak bunu görmemek mümkün değil. Tabi ki lig daha kaliteli son on yılda ama bir çıt üzerine de çıkamıyoruz, saplandık kaldık.

Futbolun gelişimine devam etmesi için bir silkelenmeye ihtiyacı var. Bu silkelenme Avrupa'da daha ön elemede veda ederek olmuyor. Ancak yerelde müthiş bir başarısızlıkla olabilir. Dört büyüklerden bir ikisinin bu lige veda etmesini o yüzden dört gözle bekliyorum artık. Kalanlar ve gidenler kendilerine çeki düzen versinler diye.

1 yorum:

  1. Bu takımların ligden düşmesi için yüzyıllar gerekebilir ancak bu takımların borçlardan dolayı kapıya kilit vurması çok sürmez emin ol.

    YanıtlaSil