31 Ekim 2011 Pazartesi

Hayata Yeni Bir Başlangıç

"Beşiktaş'a hayata yeni bir başlangıç yapmaya geldim" sözleri daha düne kadar hiçbir şey ifade etmiyordu biz futbolseverler için. Carvalhal'in dudaklarından dökülen bu sözler şimdilerde kulaktan kulağa dolaşan bir dedikodu ile anlam kazanıyor sanki.

İki oğlunu bir trafik kazasında, hatta birini hastanede kollarında kaybettiği söylenen bu adam Beşiktaş'ta birşeyleri başarmaya, hayata yeniden tutunmaya çalışıyormuş da haberimiz yokmuş. Bizim olmaması doğal da koskoca spor basınının bugüne kadar tek bir kelime dahi yazmamış olması manidar değil mi? Bazen bazı durumlar o kadar öne çıkar ki sahada olan biten futbol denen şeyin hiçbir önemi kalmaz. İşte böyle bir durum Carvalhal'in hikayesi de. Ve bu hikayenin ancak bir kısmını dün akşam duyabildi çoğu futbolsever.

Beşiktaş'ı beğenmiyorum ama Carvalhal ile ilgisi yok bu durumun. Geçen sene de beğenmiyordum ve ne değişti ki kadroda geçen seneden bugüne. Ama Carvalhal'in yapmaya çalıştığı işlere saygı duyuyorum. Guti ve Fernandes'i ki biri vatandaşı kardonun dışına iterek geride kalanlara verdiği mesaj çok önemli. Geride kalanlar da bu mesajı almış olacaklar ki takım birşeyler yapmaya gayret ediyor sahada. Gayret ediyor diyorum çünkü takımın yapısal sorunları hala Beşiktaş'ın önünde bir engel. Quaresma'nın bencilliği ve arkasına taraftar desteğini almış olması en büyük problemlerden biri. Carvalhal'in bugünkü duruşu ise geride kalan futbolculara yeniden yaşama şansı verir nitelikte.

Ne demiş Carvalhal futbolcularla olan ilk toplantısında: "Bana yaşama şansı verin, ben buraya ölmeyi redderek geldim". Bu mücadeleyi vermesi için doğru yer Türkiye mi, doğru takım Beşiktaş mı zaman gösterecek. Ama ben bu adama kendi blogumda yaşama şansı vereceğim.

Bazen bir hayat bir şampiyonluktan daha önemli değil mi?

Bazen hayatta tabelaya yazdıklarımız, futbol sahasında tabelada yazan skordan daha önemli değil mi?

3 yorum:

  1. Vay be, çok üzücü olaylar gelmiş adamın başına. Bunu kimse yazmaz ama 30 sene önce hayat kadınıyla yakalansaydı şimdiye her haberin altına not olarak düşülürdü.

    YanıtlaSil
  2. abi haber yalan çıkmış ya :S

    http://www.sporx.com/futbol/superlig/besiktas/carlos-carvalhal-yazisi-fos-ciktiSXHBQ254683SXQ

    YanıtlaSil
  3. vay bee... yazı güzel olmuştu halbuki:-) şimdi daha çok yazacak şey var aslında. nasıl ulusal tv kanallarında böyle bir haber yapıldığı mesela. neyse böyle bir acı yaşanacağına bizim yazılar boşa çıksın tabi ki. diğer taraftan da ya böyle olsaydı sorusunu sormak gerekiyor. unu sırunca da eleştirdiğimiz yerden yere vurduğumuz herkesin insan olduğu gerçeğini de cebe koymak görevi düşüyor bize sanki

    YanıtlaSil