8 Ekim 2011 Cumartesi

Aynadaki Gerçek

Şimdi yazacağım cümlenin patenti Bilgin Gökberk'e ait. Diyor ki Türk futbolunu Avrupa pazarına satılığa çıkarsanız ilk Hiddink'i alırlar. Ben de katılıyorum, Hiddink'i gönderin, bu ne biçim adam diyenler ucuz kahramanlık ve popülarite peşinde koşuyorlar.

Milli Takım açısından oldukça keyifsiz bir dönem ve bu dönemde de Almanya gibi sert bir kaya ile karşılaşınca işler pek hayal ettiğimiz gibi olmuyor. Cuma akşamı aslında olabilecek en iyi onbir sahadaydı ve taktiksel anlamda da bana doğru gelen bir oyun anlayışı ile başlandı maça. Sabri'nin orta sahada görev alması tartışılabilir ki ben de başka bir ismi tercih edebilirdim ama tek bir isim üzerinden ne oyun eleştirisi yapılır ne de taktiksel seçim tartışılabilir.

Öte yandan Selçuk İnan'ın ikinci yarısında oyundan alınması da başka bir tartışma konusu. Ama stratejik açıdan oyuna giren Gökhan Töre'nin doğru bir karar olduğunu söylemek mümkün. Keza oyuna girdikten sonra takımın en iyisiydi. Ama tüm bu tartışmalar Neuer'in ilk iki golde atağı başlatıp iki topta yediğimiz golleri açıklayamaz. Halı sahada yenmeyecek bu iki golü oyunun tempo kazandığı anlar da yiyiyorsak o zaman taktiksel değil fiziksel bir durumun sahadaki oyunu daha çok etkilediğini de bilmemiz gerekiyor.

Azerbaycan maçı ne olur onu bile kestirmek zor şu aşamada. Ancak herşey yolunda gider ve milliler play off'a kalırsa işlerin daha yoluna girdiği bir dönemde Euro 2012'ye yürüyecek bir takıma sahibiz bunu da cebimize koyalım. Son olarak TT Arena'da milli takım taraftarı göremedim, görenler varsa haber versinler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder