13 Temmuz 2010 Salı

Marwijk Cruyff'tan Uzak Dursun

"Perşembe günü bazı Hollandalılar bana Inter gibi oynayabilir miyiz, İspanya'yı Jose Mourinho'nun ŞL'deki taktiğini uygulayarak safdışı bırakabilir miyiz diye sordular. Hayır dedim, hayır mümkünatı yok. Hayır dedim çünkü bu oyun tarzından nefret ediyorum. Benim ülkem bu yola başvurmamalı ve oyun tarzını değiştirmemeli. Hayır dedim çünkü geçmişteki yıldızlar olmaksızın takım kendi tarzını ortaya koymalıydı. Yanılmışım. Elbette bütün takımı aynı kefeye koyamam ama büyük çoğunluğunu evet. Topu istemediler. Acınacak, üzüntü verici, kirli bir futbol oynadılar.  Daha ilk yarının başında yaptıkları iki çirkin ve sert hareketten dolayı çoktan 9 kişi kalmış olmaları gerekirdi. Yanılmış olmak beni derinden yaralıyor ama Hollanda ünvan için çirkin futbol oynamayı tercih etti. Ortaya koydukları oyun çirkin, adi, sert, anlaşılması zor, göz alıcılıktan uzak, hiç tarzı olmayan bir futboldu ve kaybetmeyi hakettiler. Onlar anti futbol oynadılar".

Yukarıdaki sözler Hollanda'nın İspanya karşısında ortaya koyduğu oyun için Sarı Fare'nin düşünceleri. Total futbolu ve 35 yıldır dünya futboluna damga vurdukları o güzel tarzı terketmelerine haklı olarak en çok Cruyff sinirlenmiş. Ve bu futbolu eleştirecek biri varsa bu en çok onun hakkı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder