27 Ağustos 2011 Cumartesi

Ben Tarafım, Biz Aileyiz

Bu bloga ilk yazmaya başladığım günlerden son döneme kadar tarafsız kalmaya gayret gösterdim. Zira bu blog Fenerbahçe için değil, futbol üzerine birşeyler karalamak adına açılmıştı. Ancak son dönemlerde sizlerde farkediyorsunuz ki Fenerbahçe ile ilgili yazmaktan başka bir içerik neredeyse oluşturmuyorum.

Nedeni çok basit, bugünlerde ben tarafım. Bu blogda yansıtmadığım taraftarlık duyguları son dönemde "şike" yapmış olduğu ispat edilse dahi camia olarak her platformda desteğe ihtiyacı olan kulübümün hizmetinde. Yazdığım üç beş kelime üç beş kişiyi bile etkilese yeter benim için. Benim yaptığım şişenin içine düşüncelerimi yazıp denize atmak, başka birşey değil.

Öte yandan taraf olduğumu bağırmama rağmen diğer camilarla ilgili şu süreçte negatif birşey yazmamaya gayret gösteriyorum. Üzüldüğüm, kızdığım şeyler olmuyor mu? Beni kızdıran yorumlar olmuyor mu? Oldukça fazla. Ama konu bu değil benim için.

Görüşlerime katılmayanlar da olacaktır, sırf taraftar gözlüğü ile bakıp saldıranlar da. Farketmez, gün benim için Fenerbahçe'yi her ne şartta olursa olsun desteklemek. Zira her ne suçlama yapılırsa yapılsın küçük beyinlerin alamadığı tek birşey var o da koskoca bir camiaya sürülen lekenin denizde kum olduğu.

Juventus yaptı, AC Milan yaptı, Porto yaptı... Franco döneminde Real Madrid öyle böyle ittirilmedi arkadan... Dahasını yazmıyorum, Fenerbahçe'yi yönetenler de yanlış bir yola girmiş olabilirler. Hiç farketmez. Bu ülkede Mustafa Kemal öncesi senin  benim gibi insanlar iktidardayken vatanı sattılar. Bu Türk olmanın gururuna, şerefine değil, o insanların şerefine leke sürdü.

Nasıl ki Türk olmanın şerefine leke sürmediyse, kişilerin yapması muhtemel şike eylemi de bu camiaya leke süremez. Sürdürmezler... Camiayı kişiselleştiremezsiniz, kişiselleştirenler ancak o küçük beyinleri ile stadyumda ananı bilmem de fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş diye bağıranlardır.

Taraftar olmanın anlamı yan tutan, bir yanı destekleyen, yandaş demektir. O zaman kimsenin ne bu taraftarı, ne de beni Fenerbahçe'yi destekliyorum diye suçlamaya hakkı yok. Dilimde tüy bitti ama anlatamadım belki de bu destek Aziz Yıldırım'a ya da onunla beraber içeride olanlara değildir. Ama onlar da suçları sabit görülene kadar bu destekten payını alacaktır. Bana göre aklanın da gelin değil, kara leke yüzünüze sürülene kadar yanınızda ve aklamak için tüm gayretimiz arkanızdadır destek olmak, taraftar olmak. Siz ailenizden birine bir leke sürülürse onu en azından suçu sabit bulunana kadar korur, kollamaz mısınız?

Biz bir aileyiz. Fenerbahçe ailesi. Ben Fenerbahçeli'yim. Ben tarafım. Taraftarım...

Not: Bu fotograf bana ve ailemden herhangi bir bireye ait değildir. Ama bu fotograf büyük Fenerbahçe ailesinin bir parçasını göstermektedir. Bu fotografı http://meleknilsu.blogcu.com/ blogunun sahiplerinin izni olmadan kullandığım için kendilerinden özür dilerim.

2 yorum:

  1. Sadece ""Taraf" olduğu için akıl ve izan ölçülerini kaybetmemiş, kılıcının her iki tarafı da kesen enfes bir yazı olmuş, kalemine sağlık, sadece konu fenerbahçe olduğu için şuursuzca saldıranlar ile partizzanlıktan gözleri kararmış fenrbahçeliler arasında ayağı yere en sağlam yazan savunma budur bence...

    YanıtlaSil