1 Kasım 2011 Salı

Fenerbahçe'nin Bermuda Şeytan Üçgenleri

Klasik bir soru vardır, rakip takıma Fenerbahçe'den bir oyuncuya maçın başında kırmızı kart göstereceğiz, kimi atalım diye sorsalar, oybirliği ile Alex seçilir. Karabükspor maçında da bu oldu. Daha bismillah demiştik, Alex kızardı ve Fenerbahçe 10 kişi kaldı. Alex'in pozisyonuna ve hakem performansına sonra geleceğiz. Ama Alex'in atılması Fenerbahçe'nin 10 kişi ile sezon başından beri en iyi performanslarından birini ortaya koymasına neden oldu. Gemi kaptansız da yürüdü, yürümedi pupa yelken ilerledi.

Yazılarımda zaman zaman değiniyorum Fenerbahçe şu anda Türkiye'deki en iyi yerli oyuncu kalitesine sahip. Üstelik yine takım dizilişine baktığınızda üçlü blotaki en verimli ve kaliteli üçgenler bu takımda. Solda Ziegler, Caner ve göbeğin solunda Emre, sağda Gökhan Gönül, Mehmet Topuz ve göbeğin sağında Cristian ve tüm bu oyuncuların merkezinde üçgenin çatı noktasında Alex. Futbol basit bir oyun ve bu basit oyunu en etkili oynayabilmenin yolu yeşil sahada kurulan üçgenler aslında. Fenerbahçe'nin bu pozisyondaki oyuncuları birbirine bağlı bir sürü Bermuda Şeytan üçgeni oluşturabiliyor. Eğer hem sağ kanat hem de sol kanat formda ise durdurabilmenin imkanı yok Fenerbahçe'yi. Çünkü o zaman hem kanatlardan hem de rakibin dengesi bozulduğu için göbekten sayısız pozisyon üretebiliyorlar. Dün Alex'siz kanatların her ikisi de etkin olunca yine bunu başarabildiler.

Bienvenu çokça eleştiriliyor ve Emenike'den sonra hatta Niang'tan sonra bir seviye aşağıda bir oyuncuya razı olduğu kesin Fenerbahçe'nin. Ama Güiza'ya, Kezman'a kıyasla nerede olduğunu da es geçmeyelim. Sahada basmadık yer bırakmıyor. Önüne atılan toplarda rakibi zorlayan koşular yapıyor ve gelişimini tamamlamamış bir oyuncu. Daha iyisini o şartlarda almak mümkün değildi, gol vuruşları zayıf, Fenerbahçe için şu an yeterli değil ama çok daha kötülerini gördüğüm için şans verilmeyi hakediyor. Caner ile birlikte ilk yarıda sol tarafta baskıyla kaptıkları top bile Bienvenu'nün iyi özelliklerini görmek konusunda ve şans vermek konusunda beni cesaretlendiriyor. Varsın Güiza olacağına Bienvenu olsun takımda.

Caner'e değinmişken bir iki satır yazmak gerekir. Fenerbahçe Tuncay'ını buldu bu çok açık. Fenerbahçe'nin emin olmak istediği konu Caner'in bu performansını ne kadar istikrarlı ve uzun vadeli sürdürebileceği. Alt yaş grubu Milli Takımların yıldızıydı. Galatasaray'da sürekli defansın solunda oynatılma şansszılığı onu geriye götürdü. Ama sol kanat oyuncusu olarak doğduğunu Fenerbahçe'de kanıtlıyor. Mehmet Topuz da artık Fenerbahçe'de rolünü bilenlerin başında geliyor. Kayserispor'un lideriydi. Burada doğal lider Alex'in, hatta Emre'nin, hatta Gökhan Gönül'ün ve birçok oyuncunun arkasında kalması gerekiyordu liderlik konusunda. Dün akşam Alex yokken elini taşın altına nasıl sokacağını gösterdi. Alex varken de bu takımın en önemli işçilerinden biri olduğunu rolünü hiç yadırgamadan gösteriyor. Sakatlık sonrası yavaş yavaş form tutan sağ kanadın ikilisi Gökhan ve Mehmet Topuz'un performansları birlikte daha da büyüyecektir.

Gelelim maçın hakemine... Biraz akıllı bir hakem bilir ki Alex rakibe dirsek vurmaz. Hele hele bunu maçın 6. dakikasında hiç yapmaz. Ola ki pozisyonu göremedin, görmedin. Kabul edilebilir bir durum ama görmediğin bir pozisyonda biraz kafayı çalıştırıp pozisyonu süzebilecek kalibrede olmak gerekir. Bu pozisyondan sonra dağılmasını ve saha içerisindeki kararlarını yazmanın gereği yok bile. İpleri Emre'ye verdi, garip kararlar ve kartlar çıkardı ya da çıkaramadı, Fenerbahçe'nin ikinci golünü saçma sapan bir uygulamayla oyunu durdurarak öldürdü, Caner'e yapılan ceza sahası önündeki tehlikeli hareketi göremedi. Ama zaten dağıldığını biliyoruz, muhtemelen bu sabah halen dün gecenin şokunu yaşıyordur.

10 yorum:

  1. merhaba teknik analiz iyi olmuş tebrikler,hakeme gelince neyse hakeme gelmeye gerek yok hakkatten,aslında çok şey yazılabilir ama neyse,ben bi tek mehmet topuz konusunda çok gerginim tamam mücadele ediyo(sadece top ayağındayken)iyi niyetli,kısmen yetenekli ama kardeşim topu getiren arkadaşına sürekli arkası dönük yanından çok adam kaçırıyor ne yapacağını bilmiyor bazen saha içinde ruh gibi dolaşıyor,alex emre gibi futbolu daha çok zekasıyla onayan futbolcunun yanında futbol zekası bu kadar düşük biri olmamalı,gökhan gibi bi adamın önünde mehmet olmamalı diye düşünüyorum yanılıyormuyum acaba ...!saygılar(mustafa)

    YanıtlaSil
  2. ben mehmet topuz'un fenerbahçe'de rolünü doğru üstlendiğini düşünüyorum. tr'de tc vatandaşı onun kanadında oynayacak bir başka isim yok bana göre. ve bölgesinde açık ara en iyi bence. öte yandan yabancı futbolcu hakkı bu bölge için kullanılacaksa ki gerek yok tabi ki daha iyi isimler bulunabilir. mehmet topuz mükemmel bir isimdir demiyorum ama zaten oyun zekası alex gibi olsaydı mehmet topuz da real madridte oynardı değil mi? Onun fizik gücünde bir alex dehası fenerbahçe'de durmaz doğal olarak

    YanıtlaSil
  3. ne bileyim doğru söylüyosun belki ama mehmet benim kafamda hep soru işareti acaba önyargılımıyım diye düşünüyorum,peki o bölgede sezer oynatılabilir mi?..saygılar(mustafa)

    YanıtlaSil
  4. bence oyuncuları sadece teknik kapasiteleri ile değerlendiriyoruz sakın yanlış anlama bu benim genel yanılgıyla ilgili düşüncem. sezer de tekniği üst düzeyde ama oyun zekası konusunda ben mehmetin gerisine koyarım. fiziksel olarak da. sezer bana göre fenerbahçenin oyuncusu değil ama bunu zaman gösterecek. mesela kimse bu takımda selçuk'u sevmez ama selçuk benim için vazgeçilmez bir on sekiz oyuncusudur, on bir demiyorum dikkat edersen. daha iyi bir bench oyuncusu bulunamaz tr şartlarında. yine sezer özelinde konuşacak olursak sağ kanatta gelip gidecek adam değildir sezer en fazla alex'in kötü bir dublörü olabilir. mehmet topuz ise beğenmesek de gökhan gönülün de performansını yukarı çeken isim aslında. gökhan iyi bir mehmet ile daha iyi oluyor, ne zaman mehmet topuz yok ya da formsuz o zaman gökhanın da performansı düşüyor.

    YanıtlaSil
  5. belki transfer olurken çıtayı yanlış yere koydular. mehmet topuzdan yaratılan beklenti farklıydı, herkes kayserispordaki topuzu bekledi ama kayserispordaki topuzun fenerbahçe ilk onbirinde yeri yok malesef

    YanıtlaSil
  6. neyse sen haklısın galiba gerçi benim gördüğümü aykut hoca daha iyi görüyor o oynatıyorsa sorun yoktur benim için,gökhanı çok seviyorum onun insan üstü mücadelesini izliyorum canlı canlı onun için kıyamıyorum gökhana belkide bundandır serzenişim,zaten fenerbahçenin özellikle geçen sene ki performansının en önemli etkiside özellikle içerde ki maçlarda sağ kanadı gökhana bırakıp mehmetin ortalarda olmasıydı buda bizi sahada 1 kişi fazla oynattı...saygılar(mustafa)

    YanıtlaSil
  7. Benim postumun hemen arkasindan gunduz fenerinin mehmet topuz postumun geldi onu da okumani oneririm

    YanıtlaSil
  8. evet okudum süper analiz olmuş ama maliyetiyle ilgili bi sıkıntı yok taraftarda,dedimya belki ben ondan çok fazlasını bekliyordum,bundan önce gelen küçük takımın büyük oyuncusu gördüğüm kişilerle aynı kefeye koymadım onu,neyse ayrıca size çok teşekkür ederim her soruma ve fikrime sabırla açıklayıcı cevaplar vermeniz sizinde ne kadar kaliteli bi insan olduğunuzu bi kez daha gösterdi...saygılar(mustafa)

    YanıtlaSil
  9. rica ederim, ben bir otorite değilim ki bu konuda. yzdığım bir blog alt tarafı ve görüşlerim. tabi ki cevaplarım,memnuniyetle...

    YanıtlaSil
  10. yahu ben 2 senedir 3 tane yazar haricinde gazetecinin yazılarını okumam ki ben sporu (her takım için geçerli) bloglardan takip ediyorum çünkü samimiyetine kesin inandığım kişiler...saygılar(mustafa)

    YanıtlaSil